KOM BIJ JE INNERLIJKE WIJSHEID

Leer door te vertragen en te rusten wat jij mag doen vanuit je eigen kracht om doorgaans meer (innerlijke) rust en levensenergie te ervaren. Doe mee met de Slowing Down Circle en kom bij je innerlijke wijsheid.

Slowing down
circle

The pressure is on! We worden plat gegooid met wat we allemaal wel en niet “moeten” doen om fit, gelukkig en gezond te zijn. Het lijkt wel alsof alle verschillende tools als paddestoelen uit de grond komen en door het aanbod wat steeds groeit krijg je al stress van het idee waar te beginnen. Daarnaast zijn we nog eens lekker druk en onze cultuur zit zo in elkaar dat we onbewust het heel normaal vinden om een knetter volle agenda te hebben en ook van alles te moeten doen. 

Maar HALLO!? 

Waar is de ruimte voor ons zelf en ons fijne lijf? Wat willen we diep van binnen zelf en wat verteld ons lijf ons?

Bij het teruglezen van bovenstaande voel ik een diepe zucht aankomen. Ik blaas het even allemaal uit, because it’s time to slow down!

Volgende editie start op zondag 14 maart 2021 

 

Slowing Down Circle #4

Waar mag jij ruimte voor maken? Of kom je gewoon lekker ontspannen?
Een hele ontspannen journey waarbij je vanuit je eigen intentie kan deelnemen. Deze vind online plaats, vanuit je eigen huis. – Start 14 maart 2021
– Totaal 4 zondagavonden
– Tijd 19:00-21:00 uur
– Duur +/- 90-120 min per les
– Vaste groep / Max. 8 mensen
– €89,- pp

Waarom willen we rusten?

  • Om te herstellen. Het lichaam de mogelijkheid te geven om te herstellen. 
  • Om te verstillen. Want wanneer er minder ruis zal helderheid volgen. 
  • Om te observeren wat er in je leeft. Denk aan spanning, energie, emoties, ongemak, bepaalde gedachten, patronen herkennen, jezelf leren kennen, etc. 
  • Om te luisteren. Wat heeft het lichaam ‘BODY’ ons allemaal te vertellen en ons innerlijk weten/wijsheid ‘MONK’.
  • Om op te laden zodat we genoeg energie hebben voor de dingen die we graag willen doen en belangrijk voor ons zijn. 
  • Om meer in het moment te zijn. De kracht van het nu ervaren met aandacht voor jezelf en je omgeving. 

Maak je klaar voor een ontspannen journey!

Met een vaste groep op een ontspannen journey. Op basis van de behoefte van de groep worden de sessies vormgegeven, in de basis zal onderstaande voorbij komen:

  • Je eigen gebruiksaanwijzing. 
  • Stilte is weten. 
  • In het moment zijn. “Gewoon” zijn. 
  • Observeren door rust & beweging.
  • Diepe staten van ontspanning ervaren. 
  • Loslaten van spanning & bepaalde gedachten. 
 
*Van te voren krijgt iedere deelnemer een aantal vragen ter voorbereiding en dan begint eigenlijk de journey al!
  

De kunst van ontspanning

Wanneer je weet te ontspannen en spanning los te laten, ervaar je meer controle over je gezondheid, emoties, angsten en verlangens. Je kan heel gezond gaan eten en lekker bewegen, maar als er spanning in je lijf is en/of je ervaart te veel drukte of stress dan heeft dat helaas meer controle over je lijf en mind dan je denkt. 

​Als de geest gespannen is, is de maag gespannen. Denk aan de volgende welbekende uitspraken:

‘Wat heb je op je lever?’  // Dat je nog iets wilt uiten, dat er iets is dat je heel erg dwars zit en dat gezegd moet worden

‘Brok in de keel hebben’  // Emotioneel aangedaan zijn

‘Knoop in je maag’  // Ergens mee zitten, stress of angst hebben 

Join the slow movement

FAQ slowing down circle

Veel gestelde vragen over de Slowing Down Circle

We komen online samen en maken gebruik van het programma ZOOM. Het is fijn om een laptop/Ipad te hebben waar je het programma mee kan downloaden. Mocht dit nieuw voor jezelf. Bij elke sessie ben ik wat eerder aanwezig om je technisch op weg te helpen. 

Nee. We gaan wel werken met een aantal elementen uit de yoga, waaronder ademhaling, poses/houdingen en filosofie. De lessen worden toegankelijk gemaakt voor elk niveau en waar nodig worden alternatieven aangereikt. Echter is alles ook slow en een uitnodiging. Mocht de behoefte zijn om iets over te slaan dan mag je daar uiteraard naar luisteren. 

Mocht je een avond moeten missen, dan kan de sessie worden opgenomen indien er toestemming is van de groep. En dan wordt deze met een prive link met je gedeeld zodat je het terug kan kijken. 

Na elke sessie ontvang je een recap van de les per mail. 

Uiteraard wil ik je uitnodigen om de lessen te blokken in je agenda, zodat je de gehele journey kan ervaren. De herhaling van elke week samen komen maakt al dat je (on)bewust bepaalde dingen integreert.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een keertje ziek bent. Voel dan voor jezelf of je wel de Nidra sessie wilt bijwonen, gezien Nidra een helend effect op je gehele systeem kan hebben. 

 

 

De ene persoon zet Yoga Nidra in voor een energie- en creativiteitboost, de ander op een drukke dag in de middag, weer een ander om te leren rusten en beter te slapen en weer een ander gebruikt Yoga Nidra bijv. om intenties te plaatsen en zijn/haar leven te manifesteren. Daarnaast kan het je helpen in tijden van stress en burn-out.

Yoga Nidra in het kort

Yoga Nidra wordt ook wel slaapyoga genoemd, ‘slaap van de yogi’. In het kort is Yoga Nidra een diepe vorm van begeleide meditatie, waarbij er gewerkt wordt met verschillende technieken;

  • meditaties,
  • ademhalingstechnieken (Pranayama)
  • ontspanning & bewustzijnstechnieken
  • visualisaties & hypnose

Weet, de beste uitleg zit hem in de ervaring.

Dan weet je hoe het voelt om bewust die diepe staat van ontspanning te ervaren en daarbij de voordelen ervan.

Je hoeft alleen maar te liggen en naar mijn stem te luisteren

De meeste mensen beoefenen het liggend op de rug in de pose ‘savasana’, echter kan het ook zittend en staand.

Liggend is toch echt het allerlekkerst. Ofwel je hoeft helemaal niets te doen! Je wordt begeleidt door een helende en ontspannen reis.

In het programma gaan we werken met o.a. yoga, pranayama, meditatie, yoga nidra, lichaamswerk, de kracht van delen, schrijfopdrachten, beweging en ook spelen met wat is. Voorafgaand krijg je wat vragen van mij in de mail welke je mag beantwoorden. De lessen worden aangepast naar behoefte en de energie in de groep. Tevens krijg je huiswerk zodat je alles wat je leert en tegenkomt kan integreren of aanpassen in je leven.

Heb je nog een vraag? Stuur dan gerust een mail naar denise@bodymonk.nl en dan krijg je binnen 24 uur antwoord. 

DENISE DRENTH

founder BODYMONK en je gids

Het lijf fascineert mij en beweging motiveert mij.  Als echte doener heb ik leren rusten. Ik was fanatieke sporter, nog steeds, en als ‘explorer’ ben ik erg gedreven om van alles te ervaren in het leven. Dit heeft o.a. gemaakt dat ik om de harde manier heb leren rusten en voornamelijk naar mijn eigen lichaam heb leren luisteren zodat ik de energie heb voor de dingen die ik graag wil doen en belangrijk voor mij zijn. Want echt stil zitten dat kon ik voor geen meter! En inmiddels leer ik andere mensen verstillen, omdat het zo fijn en belangrijk is voor je algehele gezondheid is en hoe je de wereld benaderd vanuit verbinding met jezelf. BODYMONK is mijn tweede identiteit geworden en deze deel ik graag.

Want ieder in ons is zijn/haar eigen BODYMONK. 

Ga je mee op ontdekkingsreis? Ontdekken wat je mag doen om meer (innerlijke) rust, ontspanning en een vrijer gevoel in je lichaam en geest te ervaren.

BODYMONK gaat over ons mooie lijf, 
onszelf en de vrijheid die we kunnen creëren in ons lichaam en mind om meer energie, innerlijke rust en plezier te ervaren in alles wat we doen.
 
 M: DENISE@BODYMONK.NL